Hier vind u een overzicht van veel gestelde vragen, heeft u een vraag die niet beantwoord kan worden door de lijst hieronder? Aarzel dan niet om ons contactformulier in te vullen!

Q. Word ik afgevoerd naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis bij dringend ziekenvervoer?

Neen, wij vallen niet onder wetgeving die de ziekenwagens van de 112 hanteren. Bij ons voeren we af naar het ziekenhuis dat de patiënt wenst. De enige uitzondering hierop is dat de medische toestand van de patiënt het niet toelaat, dan beslist de arts van het MUG-team naar waar de patiënt gevoerd wordt.

Q. Moet ik de ziekenwagen cash betalen?

Neen, wanneer u beroep doet op onze diensten gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden. Dat wil zeggen dat u enige tijd na het vervoer een factuur toegestuurd wordt. Cash geld wordt nooit aanvaard door onze medewerkers.

Q. Komt de mutualiteit tussen bij het vervoer?

Hiervoor neemt u best contact op met uw mutualiteit, elke mutualiteit verschilt hier sterk in.

We hebben een samenwerkingsovereenkomst met MUTAS – Mutualistische alarm- en zorgcentrale waardoor u mogelijks recht hebt tot (gedeeltelijke) terugbetaling. Neem contact om met MUTAS of met uw mutualiteit voor gedetailleerde info.

TIP: Laat uw vervoer voorschrijven door uw arts, de mutualiteiten zullen dan sneller terug betalen.

Q. Word de wachttijd aangerekend tijdens u consultatie?

Ja, we rekenen hier een kleine kost voor aan. Het eerste half uur is wel steeds gratis.

Q. Hoelang op voorhand moet ik het ziekenvervoer aanvragen?

U vraagt het ziekenvervoer best zo tijdig mogelijk aan, we hanteren het principe “first come, first served” dit wil zeggen wie eerst aanvraagt wordt eerst ingepland. Indien er geen geplande transporten zijn kunt u steeds de dag zelf het vervoer aanvragen. Dit dient wel minimaal 2 uur op voorhand aangevraagd te worden. Deze regel is niet van toepassing bij dringende oproepen.